fredag, maj 22, 2009

Västkusten - Bästkusten!!

Vem har sagt att man inte kan ta några dagar och bara..njuta?? Vi kom ju som bekant, fram för några dagar sedan.. till himmelriket...vem kan slå denna vy?? Det finns saker som aldrig går ur, det finns tillfällen som blir som en varm deja vu, som man minns och återupplever år efter år. det enda som förändras är min ålder, men det gör ingenting alls. Är det någonstans som jag kan koppla ned och ladda om mina stackars uttömda batterier så är det här.....

Vi var nere vid stranden, bara för att... bara för att kolla läget, bara för att se så att allt fanns kvar.....

Det är en väl etablerad tradition vid det här laget, en tradition som bergis har funnits i mer än 40 år.....

Ja, jag har ingen våg så några kilon kan jag inte berätta om, men vad jag kan berätta är att jag börjar se klara resultat... på magen bla....

Men urrkk! vad jag är trött på att shaka, vid det här laget handlar det inte längre om abstinens, det är bara fruktansvärt trist och tråkigt att bara dricka, sin föda.

Jag sänder numera en tanke till de muslimer som genomgår Ramadan genom att fasta i en hel månad, heder åt Er!! Att Ni bara orkar!!!

Men jag har lagt samman vad alla har sagt och vad jag har läst samt även vad Magister D, som har mycket kunnighet inom ska vi säga shake- området... har förklarat, detta sammantaget med hur min kropp mår just nu..

Såå, om inget annat inträffar, avslutar jag min "kur" på måndag, för att inte återgå, men för att finna nya vägar, min väg heter vegetariskt.

Jag tror att det sämsta möjliga vore att återgå till min tidigare livsstil, och därtill sk. "mathållning"...

Istället, ska jag bryta ett uruselt beteende och ersätta detta med något helt nytt och fräscht............

Jag har läst på, och tror att jag har mycket kvar att lära, när det kommer till vegetarisk mat, men jag har längtat oh vad jag har längtat...

Idag regnar det på västkusten....trist, men det fungerar också...

Stor kram!

Sara ;)

Bild: Sara

Inga kommentarer: