lördag, maj 23, 2009

Som en helt ny kvinna...

Du ser den där lyckligt, leende, och välmående kvinnan därborta...

- Det är jag!
I och för sig, har jag nog aldrig blivit betraktad som en butterkaka, utifrån sett, men guuud! vad jag har varit både butter och bitter inuti!

att leva sitt liv så som jag gjort borde egentligen förbjudas! Hur kan någon misshandla sin kropp på detta vis?
Jag har ju i alla år ( enda sedan jag var barn) hävdat att jag kommer att dö tidigt, men när det stod mellan liv och död var mitt val busenkelt.
Det tog tid, lång tid att inse att det var så illa ställt, för bortförklaringarnas drottning har under årens lopp lärt sig ett och annat...
-Amen, det är så här.....

- Men, no more!

Här och nu startar mitt nya liv, jag och min kropp är värd så oerhört mycket mer än det som tidigare var mitt så kallade "liv"...
Många tankar går genom min kropp och även min knopp... vadå? aldrig mer kanelbullar eller? jodå, men på annorlunda vis, med ett helt nytt förhållningssätt (hoppas jag! innerligt)

Såå, på Måndag morgon vaknar en helt ny människa, eller?
Nah, det tar nog en tid en inkörningsperiod, kanske tar det veckor och månader eller till och med år.. men det gör ingenting alls, nu när jag har livet framför mig!

Vegetarian...
Jag har velat lika länge som jag funnits på vår jord, tror jag.
Äntligen, äntligen kan jag förena mitt ställningstagande med min mathållning......

Kram!
Sara ;)

Bild: Sara

Inga kommentarer: