söndag, september 12, 2010

Jag blir så trött....



På alla Lögner, på alla svek... på alla icke infriade löften och på alla nya löften som ännu inte hunnit brytas.... på alla brottsliga ministrar som på ett eller ett annat sätt visar sig vara just detta... brottslingar....


Men allra värst tycker jag nog ändå att det är ställt med vad som ska enligt sveriges grundlag vara"den tredje statsmakten" ... Den ska kritiskt granska och väcka oppinion, i syfte att vi sveriges medborgare ska ha en trygghet i att vi aldrig ska kunna hamna i en diktaturstat..... så länge tidningar och media gör sitt jobb..... den statsmakt ska vara fri, oberoende och därtill analytiskt granskande. Detta är långt ifrån den verklighet som vi svenskar lever i varje dag, och speciellt när det råkar vara valår....

Jag själv, som råkar vara politiskt intresserad likväl som engagerad, vaknar varje morgon till DNs utfall mot de rödgröna... den ena halvfabricerade lögnen efter den andra publiceras som om det vore en vedertagen sanning....

Jag litar inte på ledaren, jag misstror ledarens fru... sjöng Afzelius... ganska passande tycker jag då Volodarski återigen fått ledarsidan i dagens DN, 2010-09-12-

En vecka före valet är detta en sanning, då han återigenskriver ner de rödgröna, med en frenesi som i det närmaste kan liknas vid kallsinnigt hat.....

Vi borde ställa oss frågan varför just Volodarski närapå aldrig väljer någon annan del av tidningen att skriva i, för mig är det löjligt enkelt... Det är nämligen bara på ledarsidan som man kan likt Volodarski själv, kan ta sådan plats med raka subjektiva och icke objektiva kommentarer.....

Går man på djupet i hans odyssee´kan man dock skönja att det finns klara brister i hans sätt att se på saker och ting, klart vinklat och med siktet helt inställt på att skjuta de rödgröna i sank, tar han sig an skrivandet som om han helt saknar inte bara utbildning utan också ett förnuft.

Annars är det som vanligt...

Dagens Nyheters förstasida innehar kommentaren: "Så påverkar valet din plånbok"

Detta är alltså vad medierna har decimerat det till, det har blivit en fråga om hur mycket vi tillsist har kvar i vår plånbok, jag räds de konsekvenser som föds ur detta tänk!

Att JAG och MITT är viktigast, att vi tillsammans är satarkare än någon ensam individ någonsin, tycks de helt missat, eller också är det bara så enkelt, att dessa övergödda överklassmänniskor inte bryr sig om sina medmänniskor....

Men värst är väl ändå de stackare som låtsas vara en del av den klick som tillhör det översta skiktet, där dessa människor i sin iver att verka rikare än vad de är, tar lån efter lån på sitt hus i syfte att kunna åka på ännu en resa till Thailand med familjen, allt för att kunna verka vara någon de inte är och aldrig heller kommer att bli.......

Med belånad själ ler de lite spretigt, men ojj vad de ser ut att ha pengar de där....... ytligt, falskt och så otroligt korkat...



Politik är att vilja, sade Olof Palme, Politik är att vilja ha mer i plånboken tycks Alliansen mena...

-Tänk på att just DIN röst räknas, att just din röst är jätteviktig för hur utgången ska bli!

Det blir inte tal om någon walkover, det är vad medierna vill få oss att tro.

kramar till alla, allra mest kanske just nu till min morfar. Han som alltid stängde av teven och radion när Palme var med, med ett ljudligt - ysch!

Tack för att du gjorde mig så intresserad av vem han var, vem var han egentligen? den där mannen som kunde ge sådan djup effekt på människor runt omkring mig....

Jag läste, utbildade mig och jag förstod tillsist, det var kanske inte så mycket människan, individen i sig som det han stod för.

Ironin i detta, är att få människor jag träffat har varit lika omtänksamma, solidariska eller medkännande som jag minns min morfar.

Denna valomgång går på djupet, den ger mig gåshud, den får mig att må riktigt illa, i spänd förväntan inväntar jag nu söndagen den 19e september 2010, det är då det avgörs vem som styr Sverige den 20e september.

jag kramar om er allihopa därute, och jag vädjar till er, ta ert förnuft tillfånga!

Rösta i enlighet med var du står, inte var du tror dig vara eller försöker få andra att tro att du befinner dig !

Tillsammans är vi starkare än dem!! Vi är nämligen långt mycket fler!!

Kramar!

Sara ;)




Bild: http://www.socialdemokraterna.se/Internationellt/Fokus/Socialdemokraterna-tar-kurdfragan-pa-allvar/


Inga kommentarer: