måndag, januari 04, 2010

- Nu ere klart!!
ahh alltså det tog lite tid... inte bara bloggmässigt utan oxå bestämmandemässigt...
( finns det ett sådant ord?)

Vi hade bestämt att till min 40 års dag skulle jag få en... hund!! JIPPI!! I första andetaget var det närapå berusande, till jag började planera för hennes ankomst till vårt hus... alla omändringar som måste genomföras... alla nästintill schemalagda promenader... alla böcker jag började läsa ...och letade på internet gjorde jag oxå..... den här gången skulle jag var a VÄL förberedd......( Inget ont om min högt älskade Dolin, men... jag kunde nog läst på lite om hundar .. innan..)

Vad jag kom fram till ??

Jag fann att tidpunkten är maximalt illa vald!
Däremot... har jag ju alltid velat ha en Ragdoll..... sååå i november 2010, blir jag stolt ägare till en Ragdoll hona.
Namn??
Ahh , Ni får GÄRNA ge förslag.

Jag gillar ju Stella - Joy, men maken envisas med att det INTE är ett kattnamn.....

Vi får väl se.... men lycklig är jag som få!! Som jag längtar!! Och hon kommer att vara kattunge när vi får henne, det blir en upplevelse!!

Ja just det, jag glömde nästan! Sorry!!
En Chocolate Colorpoint Ragdoll, likadan som den på bilden. Jag tänkte att jag kanske kan ställa ut henne oxå... vi får se....


Måste återvända till min text nu, vi höres!

Kramar !
Sara ;)







Inga kommentarer: