torsdag, oktober 15, 2009

R.I.P Honeys...

A-ha Hunting High and Low, 1985


A-ha Foot Of the Mountain, 2009


Jag vet ingen som överhuvudtaget kommer i närheten av den kapacitet och storhet som dessa tre guttarna. Men det gäller inte bara Morten och hans fantastiska och magnifika röstresurser, utan Pål och Magne hade det inte varit A-ha, det är jag säker på. Bombsäker. Den melodiösa musiken som jag knappt finner ord till att beskriva... tillsammans med texter som lyfter, den enklaste ballad till höjder där... jag vet att jag har varit. Sedan rösten, herregud rösten, jag kan omöjligen i denna svåra stund skriva exakt vad, och hur jag känner...
Men A-ha har idag gått ut med beskedet att deras kommande turné 2010, kommer att bli deras sista. A-ha finns inte mer efter den 8e december 2010.
läs mer på :
Jag sörjer, jag gråter och jag inser att oavsett ålder, blir man påverkad av vad som sker. Det finns de som gråter när Sverige förlorar VM, jag gråter när ett av mina favoritband slutar spela.
Tack för ordet, jag återkommer!
Tack för 25 underbara år, killar!!
Klem!
Sara ;)
&

Inga kommentarer: