torsdag, oktober 22, 2009

Höst, Halloween och en muntlig examination...



Det absolut sista seminariet.... någonsin!!

Ahh, om man bortser från de "möten" som c-uppsatsen och det självständiga arbetet kräver.... men några vanliga seminarier blir det inte mer.

- Det känns ungefär lika skumt som det känns underbart!!

Och jaa! jag fick GODKÄNT ;)

Jag hade en genomrensning i en hylla och fann en hel del papper och annat som bara legat i typ 4!! år... tss! Skönt att få lite ordning!

Jag hittade bland annat skrivhäften,( läs kollegieblock) som jag köpte på Obs! när jag startade min utbildning för snart 4 år sedan, av någon underlig anledning, känns det som om det var igår jag stod där och valde, med höga förväntningar om det som skulle hända.....

Jaha, vad mer??

SD´s uttalande via media, var minst sagt chockerande!

Hur? Vuxna människor kan yttra sig på så vedervärdiga sätt, hur kan de överhuvudtaget tro att någon alls ska haka på och tycka likadant?? Fast tur är väl det.

Många före mig har dragit jämförelser med Hitler och hans synsätt, det är en skrämmande tanke att de tydligt tycker att Sverige är redo för deras världsuppfattning.

Jag har funderat fram och tillbaka på huruvida jag ska skriva något om det alls. Det känns lite som de redan har fått tillräckligt med publicitet... fast ändå inte!

Hur kan vi sluta föra en dialog om så viktiga saker? Hur skulle vi överhuvudtaget kunna bortse från dessa uttalanden?

Dialogen fortsätter, både i media och i mitt universum...

Nåväl, Höstrusk, mörka morgnar och mörka kvällar....

Tur att Halloween snart är här! Så att det blir lite mer legitimt att tända ljus i förtid, innan julen är i antågande på allvar.....

En enda examinationstext till ( om man bortser från c-uppsatsen!) sedan är det alles!! Ahh, jag veet matematiken..... men sen så!

Ha en toppenkväll, själv ska jag på ett fotbolls-föräldramöte! ;)

Kram!

Sara ;)

Ps. undrar just vad grannarna skulle tycka om jag hänger upp mina lysande pumpor redan ikväll??!! ds


&

Inga kommentarer: