fredag, juni 26, 2009

Den lilla pojken som blev störst....

Michael Joseph Jackson har lämnat oss!

Att jag avskyr döden och när människor dessutom dör för tidigt, har nog ingen missat, men detta..
- Fy för den lede!

Min första riktiga idol, efter Lennon och Streisand fram till jag råkade bekanta mig med Duran Duran... jag har nog aldrig trott att han skulle få möjligheten att bli riktigt gammal, men att dö vid 50...

Jag tar det från början,;

Jag fick ett mess imorse ifrån en kursare, lite över 7 tiden... bara det är illavarslande... många av mina kursare gillar att sova länge.. likadant är det med Magister D..

Jag ska säga i ärlighetens namn att jag först trodde att.. att .. att nah han skulle aldrig skämta på det sättet, men en stor del av min nyvakna kropp ville inte tro det.

Det kan väl inte vara så?

Jag tänkte på alla rykten som aldrig fick bli uppklarade, alla anklagelser som han aldrig fick berätta sin version av, alla hemska saker som under en lång tid var betraktat som "normalt" i nyhetsflödet.

att människor gärna sparkar på någon som redan ligger är ett känt faktum, men det kändes under en tid som om hela världen vände honom ryggen.. och detta bara ja, "bara" för att han blev anklagad...

Personligen har jag aldrig tvivlat på hans oskuld, jag tror tvärtom att han var djupt missförstådd. En vuxen man som aldrig fick göra allt det där som andra barn ser som normalt....när de andra barnen lekte på lekplatser utanför Michaels hus i Gary Indiana , USA, fick han och hans syskon öva och öva på deras nästkommande nummer.... och sådär fortsatte det hela Michaels uppväxt var bara arbetsmässig... när fick han leva ut sina fantasier som andra barn gjort i alla tider? Läs Aldrig....

Det är väl klart, att när Michael sedan hade både möjligheten ekonomiskt och tiden till att leva ut alla sina vildaste barndomsdrömmar , då gjorde han det.

Hans hem som han kallade Neverland var ett barns önskedröm uppfylld.

Någonstans känner jag ändå, att han nu har fått frid, den friden som han inte fann under tiden han levde.

Men ändå, världen kommer inte vara den samma, musiken kommer inte vara den samma, aldrig någonsin igen, kommer det att vara det samma.

Den lilla pojken som blev störst, har lämnat oss.

Det känns så overkligt, så ofattbart, men ändå Michael Jackson the king of Pop, blev bara 50 år.

Jag har sorg, världen har sorg!

Kram
Sara :(

Inga kommentarer: