lördag, juni 26, 2010

Stenstrand, Torö, Nynäshamn Midsommarafton 2010

- Ahh, vad slår stenstrand på Midsommarafton??
Jag tror att jag har blivit starkt partisk i detta fall, men faktum kvarstår. Att spendera några timmar på stenstrand på Midsommarafton, har i vårt hus blivit en trevlig tradition, men ...
Efter varje års midsommarfirande, förstår jag än mindre varför dessa stackars förtappade själar springer runt i cirklar och i princip knyter knut på sig själva i sin iver att öäverträffa tidigare års midsommarfirande.... Sill potatis och nubbe ... bah!!
Nah , vi tar med oss precis det vi känner att vi vill äta.. det har varit färskpotatis i tunnbröd med grönsaker och dippvariant, köttbullar och tidigare nämnda potatis, jordgubbar. I år hade vi fika med oss, jordgubbsmuffins, Choklad/marschmallowmuffins, jordgubbar , saft och ett glatt humör!
Märkte ni något speciellt med det jag nyss räknade upp ??
Helt opretentiöst, helt otvunget på en filt ute vid kusten & dessutom helt utan sprit.... man gör som man vill , jag vet , men jag kan inte låta bli att tänka på alla barn som mår pyton under storhelgerna pga att deras föräldrar och närstående tittar alltför djupt i glaset....
Moraltanten har alltså sagt sitt.... *ler*
Vår familj hade det enkelt , avslappnat och förtjusande avkopplat - precis som vanligt!
; )

Det har sagts tidigare, men det tål att sägas igen; Få platser på jorden får mig personligen att må så bra som jag gör när jag är på Torö.
Kramar till precis Alla!!
Sara ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en fantastisk dag! Själv satt jag på altan, på landet, vid havet och bara njöt av utsikten: Kalmarsund i strålande sommarskrud... Många sommarkramar till dig och de dina/ Supersyrran :)

Anonym sa...

Ahh underbara fantastiska du!! Är så otroligt GLAD att vi faktiskt håller någon form av kontakt ... oss emellan... emellanåt iaf!! Låter inte som du hade en "dålig midsommar " heller... hahah XD Var rädd om dig nu!! Kramar om!! Jättekramar från oss!! <3