tisdag, december 02, 2008

8 saker...

Grundidé "snodd" med berått mod från http://www.sarasbetraktelser.blogspot.com/


Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar..ahh, istället går jag genom min egen blogg..ni vet vilka ni är- right? har ni blogg, så går det annars härigenom.

8 favoritprogram
1. NCIS - Navy CIS
2. HOUSE MD.
3. Dharma&Greg
4. CSI MIAMI
5. J.A.G -
6. Sex in the city
7. Midsomer Murders
8. Poirot

8 saker jag gjorde igår

1. Praktförsov mig! inte så bra start...
2. tryckte fredsduvor för glatta livet, så underbart befriande!
3. åkte hem i regn och rusk, med en god vän
4. fick ett lyckobesked på kvällen, vem har sagt att man inte kan glädjas genom andras lycka?
5. firade, lyckosamt..
6. funderade inte mer över den där texten.. firade bara..
7. stickade lite ;)
8. såg Midsomer murders och somnade..


8 saker jag ser fram emot

1. utan några som helst tvivel, nästa fika/lunch med min älskade lillasyster!
2. julafton, det är så underbart att se glädjen i ögonen på de som får julisar..
3. nyår, släkt, vänner , god mat och fyrverkerier
4. min examination 2010, jag har mycket att ta igen, socialt...sorry girls!
5. min 40 års dag, det sägs att livet bara blir bättre efter 40 (!?)
6. Min framtida anställning
7. All tid(?) jag förespår att jag ska få över när jag inte längre studerar
8. alla resor vi ska ut på jag och min älskade, efter examinationen....*ler*

8 favoritrestauranger. (-oj! svårt, så ofta är jag inte ute på restaurang..)

1. Trattoria Lorina- Vendelsö, den spar jag endast till speciella högtider!
2. Rue Biot - Paris, en dag ska vi sitta där och mysa igen, du och jag och absolut ingen stress alls!
3. Samos- Trollbäcken, deras scampi gjorde mig lyrisk, favoriten framför alla, innan jag mötte Paris
4. fler än så finns det inte....*ler*

8 saker på min önskelista

1. mer tid - alltid!
2. mer tid med mina vänner - jag saknar er så förtvivlat!
3. Fred och frihet- för alla!
4. mer snö..inom rimlig tid
5. Att se och uppleva/ lära känna Paris hur många gånger som helst....
6. Praktik, snart igen??!
7. Resor, fler resor, inte nödvändigtvis så långt bort, Kalix räcker för mig!
8. En ny regering, snart...

8 personer jag utmanar

1. Ellizbelliz
2. Lillasyster
3. Fru M
4. Supersyster M
5. fröken L
6. ...jag behöver tänka mer.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo men nu har jag inte varit sämre än du! :D

Anonym sa...

Supersyrran M har noterat utmaningen... Hoppas på tidsfrist dock ;)

Kram från Supersyrran!

true_duranie_still sa...

Elli:
Snygg OCH bra! lista...
Vega helt okay...! du vet väl att jag e en riktig Vega-junkie?? *ler*
- saaaaknar dig!

Supersyrran M:
No problem!! kul att du hittat tillbax! saknar dig raring!
Hälsningen framförd... ! sååå rart!


Kramar Sara ;)