onsdag, september 30, 2009

tid är pengar..pengar är tid...eller?


Mycket nu.. många tankar i mitt stackars redan överbelastade huvud...

Många borden och ännu fler måsten, är jag rädd...

Borde läsa arbetsförmedlingens sidor mer ingående, syftet är ju att ha ett arbete att gå till när jag tar examen.. eller??!! Vad är det som håller mig tillbaka? Det kan inte bara bero på att jag redan vet var jag vill arbeta... eller?? Och förresten kan jag omöjligt vänta in min favoritskola och i processen försaka alla andra erbjudanden som jag får längs med vägen!
Magister D, har full koll i alla fall... vilket ju absolut får mitt redan krassliga samvete att må extra dåligt... ahh jag veet!
Förskolelärare skriker de efter därute, och han är dessutom man... men jag borde verkligen ta mig i kragen.... sist jag var ute och kollade hittade jag .. EN annons som kändes rätt... en enda!! Bah! Urtypiskt mig.. kanske är jag alltför kräsen... jag vet inte ...?

Ahh, var på banken igår... tog ut en summa pengar, som jag egentligen hade tänkt överraska familjen med en resa tillbaka till Paris med... konstig meningsbyggnad...
Men icke! Ödet ville annat det är klart!! Just my Luck ehhh!!

Vår kära följeslagare sedan 19!!! år har nu plockat ner skylten för gott, han var sjuk in i det sista, stackarn... undrar om man kan applicera hundår på en tvättmaskin... kanske beror på hur mycket man sliter på stackarn...

Ja, vi har i alla fall varit ute och scoutat.. rejält! Flera veckor och dagar har förflutit sedan den mörka söndagen då döden inträffade....
Vi är helt på det klara med att detta är superdupersanslöst priofaktor 70000.0000 minst!
Därför ska vi åka ikväll och fixa till det, så att allt blir bra igen....
Men fortfarande...
Se mina händer .. i ena handen en resa till Paris, om hösten......mmmm! ;)
I den andra handen .. en sprojtans ny ... dyr .. tvättmaskin!

Jag känner mig lite som Magnum när han bara lät huvudet och överkroppen falla ner mot underkroppen i ett uppgivet ... ahh jag veet!

Buisness before pleasures... as always!

Men med 3 vilda barn plus aktiviteter, varav en tonåring.. är det en omöjlig ekvation.... jag vet så väl att vi behöver den där tvättmaskinen..
Men tänk Paris........
Nah, vi har ju faktiskt hela livet på oss.....

Imorgon startar en ny kurs, nya utmaningar, och därtill en fika med min ena lillasyster! DET ska bli UNDERBART!!


Kram!
Sara ;)

Ps. Attan vad kallt det har blivit! Dags för en ny jacka... Lhs munkisen är alltför kall....Ds


Bild; http://media.photobucket.com/image/anime%20autumn/swordianw/winglica/1a.jpg

Inga kommentarer: